sobota, 13 lutego 2016

Valentine DIY ♥

Przypadkiem, 13 lutego, dzień przed świętem zakochanych, urodziny obchodzi mój brat i moja przyjaciółka oraz główny fotograf. Z tej okazji zrobiłam dla niej prześliczny prezent w walentynkowym klimacie. Dodatkowo, mam dla was jeszcze inne, piękne DIY!

Pierwszym, walentynkowym DIY jest znicz, który początkowo miał być po prostu ładnym słoikiem na pastę wegetariańską. Tak mi się spodobał, że stwierdziłam, że będzie idealnie pasował do nowej toaletki Kariny i nie może zmarnować się jako przechowywacz jedzenia.


Do jego wykonania potrzebujemy:

  • białą farbę,
  • pędzel,
  • korektor w płynie,
  • kartkę papieru samoprzylepnego,
  • słoik,
  • serwetkę ze wzorkiem,
  • klej w płynie,
  • wstążkę,
  • brokat w spreju,
  • podgrzewacz,
  • gumowe rękawiczki,
  • kawałek gąbki.

Jeżeli czytacie mojego bloga na bieżąco, to wiecie, że nie lubię wychodzić z domu specjalnie żeby iść coś kupić. Bardzo lubię wykorzystywać wszystko, co mam w domu, pod ręką - tak było właśnie ze zniczem.

  1. Najpierw należy wyciąć z papieru samoprzylepnego wzór, który chcielibyście mieć na swoim zniczu. W moim przypadku było to serce - zgodnie z symbolem walentynek. 
  2. Następnie przyklejacie wzór w odpowiadającym wam miejscu i na razie nic z nim nie robicie. 
  3. Następnie chwytamy za pędzel i bierzemy się za malowanie. Nie miałam białej farby w tubce, która jest bardziej gęsta i kryjąca. Użyłam więc farby akwarelowej i nałożyłam jej chyba z 10 warstw. Efekt mnie nie zadowalał, więc przy użyciu gąbki (którą odcięłam z gąbki do naczyń) nałożyłam korektor, lekko wklepując go w powierzchnie słoika. Uzyskałam dzięki temu ciekawą fakturę i lepsze pokrycie.
  4. Po wyschnięciu znicza możemy dodatkowo spryskać go brokatem w sprayu, ażeby delikatnie błyszczał. Nie miałam w domu owego brokatu, więc użyłam lakieru do włosów z brokatem, który został mi po sylwestrze. 
  5. Po wyschnięciu tej warstwy, delikatnie podważamy przyklejony wzór i odklejamy go. Możecie delikatnie przemyć szmatką niepomalowaną powierzchnie, aby była czysta :)
  6. Drugim etapem jest dekoracja zakrętki. Należy wybrać serwetkę, której wzorek chcecie umieścić na zamknięciu i rozdzielić ją na dwie warstwy. 
  7. Nakrętkę smarujemy klejem i nakładamy serwetkę bez białej warstwy. 
  8. Następnie, delikatnie, pędzelkiem malujemy nakrętkę klejem, aby serwetka dobrze przykleiła się do niej.
  9. Po wyschnięciu wzoru, możemy przemalować go bezbarwnym lakierem.
  10. Dookoła zakrętki, na brzegach przyklejamy tasiemkę oraz wcześniej zrobioną kokardkę. 
  11. Czekamy, aż całość wyschnie, wkładamy świeczkę i gotowe !

Co myślicie o tym DIY ? Nadaje się na prezent walentynkowy ?






Drugim DIY są filcowe serduszka. Pomysł na nie wpadł mi tak po prostu do głowy. Wyobraziłam sobie piękne, pluszowe serduszka z napisem: "Dla mojej walentynki" i przystąpiłam do planowana.

Do ich wykonania potrzebujemy:

  • czerwony i biały filc,
  • czerwoną i białą mulinę,
  • igłę z większym oczkiem,
  • watę lub wypełniacz do poduszek,
  • wstążkę, ozdobne guziki, inne dekoracje.


  1. Zanim przystąpimy do szycia, należy wybrać sobie wzór serca, wydrukować go i odrysować na filcu. Oczywiście, można także wzór narysować. 
  2. Wycinamy z czerwonego filcu dwa równe serca oraz z białego, jedno. 
  3. Mniejsze, białe serce przykładamy do czerwonego i naszywamy, z lekkimi odstępami (patrz zdjęcie) czerwoną muliną. Oczywiście, możliwości jest wiele ! Możecie naszyć guziki, kokardki i inne ozdoby. Wszystko zależy od waszej wyobraźni i preferencji. 
  4. Czerwone połówki przykładamy do siebie i robimy małą dziurkę na górze serca (miejsce na sznureczek). Oczywiście, ten punkt możecie pominąć i zrobić serducho bez możliwości zawieszenia. 
  5. Przez zrobioną dziurkę przewlekamy wstążkę, sznurek lub co tam chcecie i zawiązujemy. 
  6. Następnie, dwie części zszywamy z małymi odstępami (patrz zdjęcie) białą muliną.
  7. Pod koniec szycia zostawiamy szparkę, tak aby zmieściły się w niej trzy nasze palce. 
  8. Napychamy serce dokładnie watą lub wypełniaczem do poduszek. Ja miałam przy sobie watę, więc nie fatygowałam się po coś lepszego.
  9. Po wypełnieniu kształtu, przystępujemy do zaszycia dziury. 
  10. Udało się ! Serce jest gotowe :)





Co myślicie o moich pomysłach na te święto ?


Zapraszam do pozostałych postów:

14 komentarzy :

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudownie! Ja uwielbiam tego typu prezenty . Widac ze byly wykonywane z sercem.

    Buziaki Kochana

    OdpowiedzUsuń
  3. Super DIY, ten słoik jest bardzo piękny. Najbardziej podoba mi się gdy świeci, chociaż w świetle dziennym też nie jest zły ^.^ Co do serca ładne jest. Pomysły bardzo fajne ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojeju, ten lampion jest genialny! Muszę taki zrobić. Serduszka też są urocze - idealne na prezent dla bliskiej osoby :) Na pewno wykorzystam!

    http://malinkamojabajka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super dziękuję !
      Odwiedziłam blog i jest śliczny :)

      Usuń
  5. Urocze pomysły :D

    Pozdrawiam.
    http://angelikabien.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne pomysly! :)
    Zapraszam do mnie
    http://magda-ola.blogspot.com/?m=0

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Bardzo mi sie podoba twój blog - może wspólna obserwacja ? Daj znać ! ;)

      Usuń
  8. Świetne masz pomysły. Zarówno filcowe serduszka jak i te znicze są bardzo piękne. Lubię osoby które mają tak oryginalne pomysły. Brawo :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za wszystkie komentarze !
Dzięki nim mam więcej chęci do działania :D

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.