piątek, 20 maja 2016

Żyj, nie ulegaj, bądź alienem !

Przy okazji uczestnictwa na gali rozdania nagród konkursu "Żyj, nie ulegaj, walcz", miałam zaszczyt obejrzeć wszystkie konkursowe filmy. Jeden z nich zwrócił moją szczególną uwagę pewnym niemiłym zjawiskiem. Tenże filmik pokazywał widzom, że sprzątaczka to tak naprawdę osoba głupia, patologiczna i nieucząca się. Dosłownie ukazywał młodą dziewczynę, która oblała i olała szkołę oraz wpadła w złe towarzystwo, a potem, w przyszłości została sprzątaczką w nędznym ubraniu. Nie ukrywam, iż oburzyło mnie tak złe przedstawienie tego zawodu i poniekąd także upokorzenie osób go wykonujących. Żadna praca nie hańbi, a już na pewno nie praca sprzątaczki, dzięki której podwórza i bloki nie zamieniają się w jeden wielki śmietnik. Lecz nie o to tu chodzi. Każdy z nas, nawet mając za sobą bardzo trudne studia, tak naprawdę może nie znaleźć pracy w biurze, czy w korporacji. Jest naprawdę wiele kobiet wykonujących prace sprzątaczki z wykształceniem na wysokim poziomie! Los nie był dla nich łaskawy i niestety nie znalazły wyuczonej pracy. W społeczeństwie panuje wiele stereotypów i ukazuje wam właśnie jeden z nich. Nie jestem pewna, ale ostatnimi czasy, z tego co obiło mi się o uszy, to nawet sprzątaczki muszą mieć jakieś szkoły pokończone, co kiedyś nie było konieczne. Nigdy nie ocieniajcie ich z góry, bo to najbardziej pożyteczne kobiety na waszym osiedlu, czy w szkole. Kto posprzątał by szkolne klasy ? Gdyby nie one, zapewne robili by to uczniowie, podobnie jak w Korei. Mogłabym wypisać tu bardzo dużo takich przykładów. Jednakże sprzątaczki to tylko jedno z wielu interpretacji i te przemyślenia prowadzą do dwóch, prostych wniosków: 

"Aby móc ko­goś oce­niać trze­ba naj­pierw bar­dzo dob­rze go poznać". 

"Ste­reoty­py spychają w prze­paść niesprawiedliwości".

To piękne słowa, które idealnie oddają idee moich myśli i posta. Ten, kto ocenia "po okładce" jest nic nie wartym i nie wychowanym dupkiem. Koniec, kropka

Kochani - zapraszam was teraz na sesję, bardziej artystyczną, gdyż zdjęcia wykonywała tym razem Monika!




























W dniu sesji, w Bydgoszczy było aż 21ºC! Natchniona tym ciepełkiem, ubrałam krótkie spodenki oraz prześliczny t-shirt, crop top z alienem, który możecie kupić w sklepie internetowym Shein.com - TUTAJ!



Czapka|Lump|     T-shirt |Shein.com|     Spodenki|Pull&bear|     Buty|Allegro.pl|     Choker|Aliexpress.com|     Naszyjnik|Vinted.pl|     Okulary|Aliexpress.com|



Koniecznie dajcie znać, co myślicie o sesji, outfi'cie oraz bluzce z ALIENEM? 

Najnowsze wieści z mojego życia codziennego i sekrety bloga na snapie: wersquu



Pozostałe posty:

18 komentarzy :

  1. Jesteś dla nas natchnieniem *0* ! Świetna stylizacja oraz zdjęcia ;3 Genialny post! Spodenki rewelacyjne ;) Pozdrawiamy ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojejku, dziękuję bardzo ! :*
      Aż mi się miło na serduszku zrobiło ♥

      Usuń
  2. Super sesja, faktycznie. Ah, lepiej warto poznać :)
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń
  3. super sesja podoba mi się twój styl i fastynacja zdj jak ty to robisz :D pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  4. To prawda. Nie każda osoba sprzątająca w budynkach, czy podwórzach lub kopiąca rowy to osoba, której nie chciało się uczyć. Czasami faktycznie zdarza się tak, że nawet osoby z wykształceniem idą do pracy za najniższą krajowa. Dlatego Nie można oceniać cudzej pracy nie znając przyczyny dlaczego akurat wykonuje ją taka a nie inną.
    Bardzo ładna sesja.

    kasia-kate1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za twoje słowa. Dużo dla mnie znaczą :)
      Dzięki ! ;) ;)
      Super blog!!

      Usuń
  5. Sama prawda. Mnie również oburza to zachowanie, kiedy ktoś ocenia np. właśnie takie panie sprzątające jako osoby bez wykształcenia, głupie itp. Moja ciocia również jest sprzątaczką i kiedy mówi mi, jak mnóstwo ludzi ma do niej o to brak jakiego kolwiek szacunku to aż człowiek sam się burzy. A dodać muszę, że moja ciocia jest inteligentna i rozmawia się z nią świetnie, a pracuje by sobie dorobić. Więc tak jak sama napisałaś - żadna praca nie hańbi! Zwłaszcza, że przecież za granicą większość polaków również po kimś sprząta ALE...tak się o to nie przypierdzielą, dopiero w Polsce do takiej sprzątaczki tak...A przecież osoby wyjeżdżające również mają jakieś wykształcenie, mogłyby pracować w biurach, kancelariach a wybrały mycie podłóg dla lepszego zarobku za granicą. Więc..gdzie tu jaka kolwiek równowaga? No właśnie, jest jej brak.
    Świetny post!
    Pozdrawiam
    Lovett Lov

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za twoją wypowiedź :)
      Pozdrawiam ^.^

      Usuń
  6. Staram się nie oceniać ludzi pod jakimkolwiek względem, ładne zdjęcia;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie ładne zdjęcia! ;) Próbuję nikogo nie oceniać, nigdy nie wiadomo jaki ktoś naprawdę jest...
    Karolina
    Mój blog: http://karolinaprzybyl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastyczne zdjecia! :) Strasznie mi się podobają! :)
    Zgadzam się z cytatem, że aby kogoś oceniać trzeba wpierw go poznać. Nie ocenia się książki po okładce, jak to mówią :)
    http://clauditta-blog.blogspot.dk/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ♥
      Dokładnie !
      Fajowy blog :) (jest takie słowo ? - haha)

      Usuń
  9. Świetna stylizacja kochana ,a ta czapka naprawdę dodaje Ci uroku http:// lovefashionandphoto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za wszystkie komentarze !
Dzięki nim mam więcej chęci do działania :D

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.