piątek, 1 lipca 2016

FIT to nie KIT #2

Hej kochani!
Lato właśnie do nas zawitało. Zaczęły się wakacje, co oznacza dla mnie porządne otwarcie sezonu działkowego. Wysoka temperatura oraz bikini wiążą się nie tylko z opalaniem, lecz także z odsłonięciem (dość sporym) swojego ciała. Stanowi to ogromny problem dla wielu nastolatek, ale także dla dojrzalszych już kobiet. Przed straceniem 30 kg ja także mierzyłam się z tą trudnością. Więcej na ten temat ? -------> KLIK

Z tego właśnie powodu, przychodzę do was z kilkoma radami:
  1. Jak stracić kilka zbędnych kilogramów, aby pozbyć się boczków ?
  2. Co jeść, żeby czuć się świeżo, zdrowo i szczupło ?
  3. Jak zaakceptować swoje ciało ?
W tym poście postaram się omówić drugie pytanie. Post z odpowiedzią na pierwsze pytanie -----> TUTAJ! 
Czekajcie na post z odpowiedzią na ostatnie, trzecie pytanie!



Doskonale wiadomo, że: "jesteśmy tym, co jemy" i to samo tyczy się również naszego samopoczucia. Jedzenie wpływa na nasz humor, ilość energii, a co za tym idzie - także chęci do pracy oraz na urodę ! Myślę także, że doskonale wiecie, iż jedzenie fast food'ów obniża waszą energię, sprawia, że stajecie się senni i nic nie chce się wam robić. Kluczem także jest unikanie słodyczy, które powodują wzrost stężenia cukru we krwi, co powoduje, że czujemy się senni i zmęczeni. Zatem co jeść, żeby czuć się dobrze ?




Zacznijmy od śniadania, czyli głównego energetyka, którego powinniście "wypić" z rana. Bez śniadania ani rusz. Zapamiętajcie to i weźcie to sobie głęboko do rozumu. Śniadanie daje energie na resztę dnia, a kiedy jest ono odpowiednio zbilansowane, to poprawi wam humor i odświeży zmęczoną twarz z rana. Zatem, jak przygotować takie "odpowiednio zbilansowane" śniadanie ? 
Na pierwszy posiłek najlepiej nada się owsianka na mleku. Powinno mieć ono przynajmniej 2%, gdyż poniżej tego mleko składa się głównie z wody i jest pozbawione większości wartości odżywczych ! Warto dodać do niej:
  • orzechy - bogate są w magnes i proteiny, które grają kluczową rolę w przekształcaniu cukru w energię. Spadek magnezu w organizmie może spowodować obniżenie poziomu energii.
  • owoce - jedzenie świeżych owoców i warzyw sprawi, że organizm będzie odpowiednio nawilżony, a przez to będziemy mieli więcej energii. Owoce to również źródło wielu witamin które, np. odżywiają naszą cerę.




Zamiast owsianki zawsze można zjeść trzy kromki pełnoziarnistego chleba, bo chociaż węglowodany są tuczące, to poprawiają nastrój i dodają energii. Stanowią paliwo dla organizmu oraz zwiększają poziom hormonu szczęścia. Uwierzcie, śniadanie zawsze zostanie w całości spalone przez wasz organizm, więc nie ma co się przejmować większą kalorycznością pieczywa, zawłaszcza gdy jest to pieczywo pełnoziarniste ! Na kanapki warto położyć warzywa, np. pokrojoną w paski paprykę, pomidora w plastrach, czy ogórki, gdyż zawierają błonnik, który pozwala zachować energię przez cały dzień. Jako podstawę kanapki preferowana jest chuda wędlina lub ser, które są bogatym źródłem białka. Ma ono wpływ na pracę mózgu i sprawia, że łatwiej jest się skupić. Chude mięsa zawierają również witaminę B12, która łagodzi objawy depresji i ułatwia zasypianie.
Nie zapomnę również wspomnieć o szklance wody z rana, która poprawi perystaltykę jelit. 
Jej działanie dokładniej omówiłam w pierwszym poście o tej tematyce ----> TUTAJ




Od śniadania do obiadu dzieli nas dosyć długi czas "nie jedzenia", więc warto by było coś pomiędzy tymi podstawowymi posiłkami przekąsić. Od dzisiaj zamieniamy krakersy, paluszki, batoniki i cukierki na przekąskę w postaci truskawek, (nawet zmiksowanych jako koktajli) jabłek, pokrojonej papryki (poprawia kondycję skóry dzięki dużej ilości antyoksydantówalbo marchewki (poprawia wygląd i koloryt skóry oraz przywraca jej naturalny blask). Po prostu - jedzmy dużo warzyw i owoców ! Aczkolwiek, owoce starajmy się jeść do godziny 13, bo zawierają one czasem dość sporo cukrów, których jedząc je po południu nie zdążymy spalić. 



Obiad starajmy się robić samodzielnie w domu. Wybierajmy chude mięso, ale nie smażone ! Gotujmy mięso, lub parzmy je wraz z dodatkami - warzywami, np. brokułem (zawiera dużo cennych przeciwutleniaczy, które poprawiają krążenie, a także witaminę C, m.in. odpowiedzialną za jędrność i elastyczność cery), czy kalafiorem. Możemy również przyrządzić zupę krem, także z warzyw. Podstawę obiadu może stanowić także pyszna i zdrowa sałatka. Pomysłów jest naprawdę mnóstwo i możecie tutaj popisać się swoją kreatywnością. Jeżeli natomiast nie macie pomysłów, wystarczy poszukać - zdrowych przepisów jest w internecie od groma. Ja podaje wam tylko kilka prostych zasad jakimi należałoby się kierować.


Jako przekąskę, po obiedzie warto zjeść, np. garść orzechów, czy dwie kostki gorzkiej, podkreślam gorzkiej czekolady, gdyż zwiększa ona energię i poprawia humor. Dobrym uzupełnieniem podwieczorku jest również wypicie szklanki świeżo wyciśniętego przez was soku, lub kupnego soku 100%. Jeżeli gustujecie w surowych, ale kupnych sokach, np. marchwiowym lub soku pomidorowym, to jest to jak najbardziej równie dobry wybór. Mało kalorii i mnóstwo dobroci w postaci wielu witamin w nich zawartych.



Jeżeli chodzi o nasz ostatni posiłek w ciągu dnia, czyli kolacje, to jest ona nawet szerzej rozbudowana niż samo danie główne - obiad. Kolacją może być sałatka, kanapeczki, roladki z łososia (bogaty w kwasy tłuszczowe omega-3, które pomagają zwalczać stres i zapewniają dobre samopoczucie), jajka i wiele, wiele więcej. Moją najczęstszą kolacją natomiast jest jogurt grecki, który nie tylko świetnie smakuje, ale przede wszystkim zawiera dużo białka, dzięki któremu dłużej czujemy się nasyceni. Do jogurtu warto dodać rozmaite dodatki: orzechy, rodzynki, wiórki kokosowe, siemię lniane (Działa przeciwbakteryjnie, przeczyszczająco i wzmacniająco. Obniża poziom złego cholesterolu, likwiduje zaparcia, dobroczynnie i osłonowo działa na żołądek.) albo cynamon (Dostarcza żelaza, wapnia i manganu. Ma właściwości antybakteryjne i przeciwgrzybicze.). Starajmy się jednak nie dodawać owoców, gdyż zawierają one dużo cukrów, których po kolacji nie zdążycie już spalić. 



Podsumowując - Fast food'y to zło, które zabiera nam dobry humor, zdrowie i wiele więcej. Warzywa i owoce to nasi sprzymierzeńcy i najlepsze naturalne energetyki. 
Warzywa jedzmy bez ograniczeń, owoce zaś najpóźniej do godziny 13. Wszystko jest dla ludzi i popełniając czasem mały, jedzeniowy "grzeszek", nie stracimy nagle naszego "ciała bogini", a nasza skóra nie zwiotczeje, lecz jadłospis ukierunkujmy przede wszystkim na powyższe zasady i ostrzeżenia, a będziemy codziennie pełni sił i witalności. 

Stosujecie się do jadłospisu i zasad omówionych w poście ? Co sądzicie o takim żywieniu ?

Czekajcie na ostatni, trzeci post: Jak zaakceptować swoje ciało ?, a poprzedni znajdziecie ----> TUTAJ!


Sesję wykonał mój fotograf - Karina, w wakacyjnym klimacie, na działce. Przechodzenie z jednej na drugą kiwających się łódek było dla mnie wyzwaniem. Stylizacja jest bardzo letnia, luźna i wakacyjna.  

Bluzka|No name|     Szorty|Primark|     Buty|Pepco|     Choker|Aliexpress.com|     Naszyjnik|Vinted|     Okulary|RayBan|


Podoba się wam stylizacja ? 



Najnowsze wieści z mojego życia codziennego i sekrety bloga na snapie: wersquu



Zapraszam do pozostałych postów:










24 komentarze :

  1. Bardzo zaciekawił mnie Twój blog. Co powiesz na wzajemną obserwację ?
    Pozdrawiam jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :)
      Obserwuję kochana już :D !

      Usuń
  2. bardzo dobrze wszystko napisane :) powodzenia w dalszym zdrowym odżywianiu! :)

    http://izabellamag.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja powiem szczerze, że jem co chce i trudno ale Tobie powodzenia w kontynuowaniu zdrowego odżywiania! Piękne zdjęcia :)
    m-artyna.blogspot.com-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  4. ładna sesja, ładne miejsce i fajna stylizacja

    Zapraszam do MNIE

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciężko trzymać się zdrowego odżywiania, gdy wracam z pracy a tysiące szyldów reklamowych wręcz popychają mnie do grzechu kupienia słodkości. Staram się i próbuje się kontrolować, ale niezawsze mi się to udaje, przez co cierpię niemiłosiernie :(

    Zapraszam w wolnej chwili do mnie ;) crossover-arrow.blogspot.com - Opowiadania o Arrow

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze, że próbujesz kochana ! :)
      Super blog !

      Usuń
  6. O tak zgodzę się z Tobą bez śniadania ani rusz! Zdrowy tryb życia niby jest ciężki, aby go cały czas trzymać, ale wystarczy nam tylko motywacji i jeśli się chce to można wszystko. Bardzo ciekawie napisałaś ten post, a i zapomnialabym pięknie wyglądasz, figury to tylko pozazdrościć, a spodenki to cudeńko!

    Pozdrawiam cieplutko :*
    Zapraszam w wolnej chwili http://paulina-juni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że myślimy podobnie ~! :) :)
      Dziękuję i ciebie też pozdrawiam serdecznie ! ♥
      Fajny blooooog !

      Usuń
  7. Ktoś wyżej świetnie to ujął, ty chcesz się zdrowo odżywiać, a tutaj babcia przyjedzie z kremówkami, dziadek kupi ciasteczka, a mama postanowi zamiast zwykłego obiadu zrobić frytki. Czasami nie jest łatwo trzymać się dobrego odżywiania, choć masz rację. Ja dzisiaj przepisowo na śniadanie zjadłam kanapki z szynką i serem oraz ogórkiem, chociaż pomału chce się przekonać do owsianki, która jest bardzo sycąca.

    http://wielopasja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, ale dobrze piszesz. Wiele sytuacji w życiu utrudnia nam zdrowe odżywianie, ale najważniejsze to nie poddawać się ! :)
      No i super, tak trzymaj ! :D

      Usuń
  8. świetny post i mega zdj :D pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy wpis i bardzo ładne zdjęcia
    Pozdrawiam i zapraszam
    https://evalinecat.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ! :)
      Pozdrawiam również !
      Odwiedziłam, odwiedziłam ! :D

      Usuń
  10. Świetna notka,ale jak dla mnie-Ty wcale nie musisz się odchudzać,czy też rezygnować z tłustych/słodkich rzeczy.Jesteś przechuda! :3

    yume-hime-reviews.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Nie chodzi o odchudzanie, ale lubię po prostu jeść zdrowo, by czuć się dobrze !
      A zdrowo nie zawsze oznacza nisko kalorycznie :)
      Pozdrowionka ! :*

      Usuń
  11. Inspirujący post :) Ostatnio trochę przestałam zważać na to co jem i jest masakra :/ muszę znów wrócić do normalnego jedzenia ^^
    Obserwuję i zapraszam :)
    http://lifebyyolo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Oj koniecznie wracaj na właściwe tory kochana ! :*
      Obserwuję również !

      Usuń
  12. Ja się odżywiam zdrowo od roku i moje życie zmieniło się o 180 stopni na +! ♥
    Świetny, inspirujący post! :)
    KLIK

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za wszystkie komentarze !
Dzięki nim mam więcej chęci do działania :D

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.