środa, 27 stycznia 2016

Co robię, by moje paznokcie były zdrowe i twarde ? Macie odpowiedz !

Nadszedł czas na post, w którym zdradzę wam, jak dam o moje paznokcie, by były silne, zdrowe i się nie kruszyły. Z początku mojego zapuszczania ich pamiętam, iż co chwila jeden się łamał lub kruszył, co nie pozwalało mi mieć ich równie długich. Pierwsze, co zrobiłam, to sięgnęłam po sztuczne odżywki do paznokci, np. z Rossmanna. Okazało się, że to nie wszystko, bo droga do pięknych paznokci nie jest wcale taka łatwa. Najlepszym, okazały się naturalne sposoby, które możecie zastosować w domu, nawet z niego nie wychodząc.

  • Maseczka z oliwy z oliwek i soku cytryny

Sok z cytryny ma właściwości wybielające i utwardzające miękkie paznokcie. Jeśli mamy miękkie paznokcie, to stwardnieją, jeśli codziennie będziemy wcierać w nie sok z cytryny. Oliwa natomiast zmiękcza skórki. Zamiast niej możemy użyć także olejku rycynowego.
Oliwy wystarczy tyle, żeby po wlaniu do niewielkiego naczynka (np salaterki lub miseczki) dało się zanurzyć paznokcie. Soku z cytryny wystarczy, łyżeczka od herbaty. Podgrzewamy oliwę, dodajemy sok z cytryny i moczymy paznokcie przez około kwadrans. Jeśli nie mamy tyle czasu, to po prostu wcieramy w paznokcie tę mieszankę. Dodatkowo do naszej maski możemy dodać jeszcze jedno kurze żółtko, które działa tak, jak na włosy - bardzo dobrze odżywia.
(Opcjonalnie: Po zabiegu możemy natrzeć paznokcie witaminą A oraz E, które odpowiedzialne są za wzmacnianie płytki paznokciowej - oczywiście jeżeli chce nam się wyjść z domu i kupić coś takiego - haha)
  • Maseczka z siemienia lnianego 
Siemię lniane zalane szklanką wody i gotowane, aż do powstania kleiku. To maseczka, w której należy moczyć dłonie, aby pozbyć kruchości paznokcia. Moczymy je około 15 minut.
  • Maseczka żelatynowa
Na kondycję paznokci rewelacyjnie wpłynie nie co innego, jak również sama żelatyna spożywcza, a dokładnie moczenie w niej dłoni. Już po dwóch tygodniach można zauważyć poprawę. Moczymy je około 15 minut.
  • Maseczka ogórkowo-jabłkowa
Połysk paznokciom zapewnią zaledwie starty ogóreksok z połowy cytryny i 2 łyżki startego jabłka. Z połączenia tych produktów powstanie papka, w której należy zanurzyć paznokcie na ok. 15 – 20 minut. 

Powyższe maseczki, które opisałam, stosowałam naprzemienne ja sama i w takim połączeniu naprawdę mi pomogły. Każda z nich pomaga w inny sposób: wybiela, wzmacnia, zapobiega kruszeniu, nabłyszcza ... Nie lubię bawić się w kupowanie dodatkowych (bardzo często drogich) produktów typu olejki z czegoś tam, jakieś witaminy A, C i innych duperelków. Chciałam wam pokazać maski skuteczne i zarazem tak proste, że każda z was ma na pewno te składniki w swojej lodówce, czy szafce. Nie ma z nimi dużo roboty, więc myślę, iż każda z was, która boryka się z takimi problemami, powinna spróbować i przekonać się na własnych ... paznokciach ! 
UWAGA: Na każdą osobę takie mikstury będą działać inaczej. Niestety, jednym pomogą, drugim nie :(
Mam dla was jeszcze jedną maseczkę z olejków, którą poleciła mi znajoma. Osobiście, jeszcze nie próbowałam, bo jest z nią dużo zabawy. Trzeba kupić aż cztery olejki ... Jeżeli jednak którejś z was chce się w takie coś bawić, to niech da mi znać, jakie efekty owa maseczka przynosi. 
  • Olejek do kruchych paznokci
Mieszamy po łyżeczce oleju sezamowego, oleju ze słodkich migdałów, oleju z pestek winogron i oliwy z oliwek. Przechowujemy w lodówce w butelce z ciemnego szkła. Wcieramy olejek w dłonie i paznokcie codziennie wieczorem. Przed użyciem wstrząsnąć.

 Przejdźmy teraz do sztucznych wspomagaczy paznokci, które możemy nabyć w sklepach:


Są to odżywki, które ja używam naprzemiennie. Niektóre z nich są godne polecenia, inne nie. Różnią się od siebie, mają wady i zalety. 


"Bioaktywne szkło" firmy Delia - jest to po prostu emalia z bladoróżowym kolorem wypełniająca mikroubytki i nabłyszczająca paznokieć. Niestety, używając jej, niejednokrotnie złamałam paznokieć i pomimo prób działo się tak prawie za każdym razem, ale za to ma naprawdę ładny odcień różu i dosyć szybko wysycha. Do kupienia za około 9 zł. KLIK 
Odżywka do paznokci "Siła diamentu" od Deni Carte - Odżywka faktycznie pomogła i od razu zauważyłam poprawiającą się kondycje paznokci. Jednak nie wszystkim może spodobać się jej kolor. Jest to bardzo połyskujący, wręcz mieniący się róż. Mogłabym pokusić się nawet o stwierdzenie, iż czasami starsze panie malują sobie paznokcie różem w podobnym odcieniu, również z takim brokatowym połyskiem. Minusem jest to, że bardzo szybko zgęstniał, mimo iż był dobrze zakręcony. Do kupienia za około 12 zł. KLIK 
"Utwardzacz do rozdwajających się paznokci" firmy Life - Długo nie mogłam przekonać się do tej firmy, ponieważ nigdy o niej nie słyszałam. Utwardzacz naprawdę mi pomógł. Paznokcie przestały się łamać. Jest bezbarwny, dlatego zawsze nakładam na niego lakier. Służy mi za bazę pod manicure. Niestety, nie znalazłam go w internecie, ale na pewno dostaniecie go w Super-pharm i Rossmannie. 
"Odżywka z kolorem" firmy Eveline - Należy do moich ulubionych ! Już po kilku dniach stosowania zobaczyłam efekt. Zawsze, kiedy mam go na paznokciach, one się nie łamią. Bardzo długo utrzymuje się na płytce i dobrze pokrywa. Ma śliczny, ciemno beżowy kolorek. Bardzo poprawił kondycje moich paznokci.

Na zdjęciu głównym widnieje jeszcze taki sam, ale w kolorze mlecznym. Przy stosowaniu tego koloru zauważyłam dodatkowo wybielenie i rozjaśnienie paznokci. Nie uzyskałam tego przy używaniu odżywki w beżowym odcieniu. 
Możecie go kupić w każdej drogerii, także w empiku za około 7 zł. KLIK 
"Top Coat Multiaction" firmy Eveline - Jest to (nie)zwykły top coat z odżywką. Szybko wysycha, dobrze się nakłada. Czy faktycznie wzmacnia paznokcie ? W sumie nie mogę tego jednoznacznie stwierdzić, ale myślę iż na pewno coś pomógł. Do kupienia za około 13 zł. KLIK 
"SOS dla kruchych i łamliwych paznokci" - od Eveline - Śmiało mogę stwierdzić, że naprawdę pomaga. Jest lepszy od tego firmy "Life". Bardzo wzmocnił moje paznokcie i sprawił, że przestały się rozdwajać. Do kupienia za około 13 zł. KLIK 
"Top Flex Longlasting" firmy Pierre René Absolutnym hitem mojej mamy, a teraz także moim, stał się lakier firmy Pierre René. Jest to kolorowy lakier z odżywką. Do wyboru jest kilka kolorów. Ja mam akurat czerwony oraz brązowy. Mają piękne, wyraziste i bardzo nasycone kolory. Odżywiają i wzmacniają paznokieć oraz dodatkowo bardzo szybo schną. Super sprawa :) Do kupienia za około 8 zł. KLIK

Podsumowując, moją ulubioną odżywką, którą najbardziej wam polecam jest ta z kolorem - beżowym lub białym firmy Eveline. Najlepszą dla kruchych paznokci będzie SOS dla kruchych i łamliwych paznokci od Eveline. Najgorzej i najdrożej wypadło Bioaktywne szkło firmy Delia.

Używałyście którejś z nich ? Co możecie powiedzieć ? Zgadzacie się ze mną, co do opinii na ich temat ?

... i jeszcze coś bardzo ważnego :

Jak stosować odżywki do paznokci?
  1. W pierwszej kolejności nałóż krem wzmacniający paznokcie lub własnoręczne przygotowaną maskę wcierając u nasady i masując lekko palce.
  2. Odczekaj aż krem się wchłonie ponieważ inaczej odżywka nie będzie się trzymać na paznokciu.
  3. Nałóż odżywkę lub preparat do regeneracji, gdy paznokcie są już suche. Może on stanowić bazę pod kolorowy lakier.
  4. Nie ma potrzeby zmywania odżywek, można zatem nakładać jedną warstwę na drugą nawet co drugi dzień.

Mam nadzieję, że wykorzystacie jakąś z odżywek naturalnych, jak i tych sklepowych. Koniecznie dajcie znać, co przypadło wam do gustu ! 

Na koniec, przedstawiam wam mój manicure, który wykonałam sobie na ferie. W końcu można pozwolić sobie na coś z kolorem. Ta szkoła ... bardzo ogranicza. 

Na naturalną płytkę nałożyłam beżowy lakier hybrydowy. Efekt prezentuje się tak: 




Co sądzicie ? :) 


35 komentarzy :

  1. muszę spróbować, ponieważ mam strasznie łamliwe paznokcie, zobaczymy czy się uda ;) bardzo fajny post, przede wszystkim pomocny :) pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i cieszę się, że pomogłam :)
      Daj znać, jakie efekty przyniosła kuracja !

      Usuń
  2. Pokaze bloga swojej dziewczynie. Na pewno ja zaciekawi :)
    www.tojaerni.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. SOS dla kruchych i łamliwych paznokci od Eveline od kilku lat już jest moim faworytem. ;)

    nemetriaaxirus.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. maseczki to świetne pomysł! Zawsze przed każdym pomalowaniem pazurków nakładam odżywki, Delia oraz Evelinie 3w1 są mi bardzo dobrze znane a także do Ulubieńców należy Black Diamond Hardner z Golden Rose, jest świetna!

    OdpowiedzUsuń
  5. super, również polecam odżywki do paznokci marki Golden Rose :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie posty, wiele się można dowiedzieć. Ja mam z natury dość mocne paznokcie, ale ostatnio traktuję je olejkiem rycynowym, kremy i jeśli akurat nie noszę hybryd to daje sobie odżywki moja ulubiona z Wibo Sos :D

    http://wszystkooczymmarzakobiety.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Nie znałam takiej, muszę wypróbować :)

      Usuń
  7. Masz piękne paznokcje. Ja w końcu muszę coś ze swoimi zrobić. Muszę wypróbować odżywkę z Eveline ♥

    http://patutka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Super post! :)
    Zapraszam do mnie: aagnesblog.blogspot.com
    I na mojego SNAPCHATA: ladyaagnes

    OdpowiedzUsuń
  9. Na pewno skorzystam z twoich rad i tych maseczek, ponieważ moje paznokcie po hybrydach trochę ucierpiały :(
    Zapraszam do siebie http://alleynaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Masz piękne paznokcie
    Ja używam odzywki z Avon też mogę polecić :*
    http://blekitnypamietnik.blogspot.com/2016/01/perfection-is-disease-of-our-nation.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowne paznokcie ! Świetne pomysły z tymi maseczkami, chętnie jakieś wypróbuje :) Ja osobiście odbudowałam swoje paznokcie dzięki Eveline 8w1 i jestem mega zadowolona. Aktualnie używam Eveline diamentowa i również jest super :)

    http://nataliakaczmarek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także ich używałam - świetne są :)
      Dziękuje i super blog :) :)

      Usuń
  12. Bardzo fajny i przydatny post :) wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Nominowałam cię do LBA :)
    http://necia-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, dzięki !
      Jak znajdę czas, odpowiem na pytania !

      Usuń
  14. spadlas mi z nieba! skorzystam niebawem. :)
    http://life-fashion-happiness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Małe sprostowanie, odżywki firmy Life nie ma w Rossmannie, więc niech nikt jej tam nie szuka. Life to własna marka Super-Pharm ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawy pomysł na te maseczki, z chęcią je przetestuję :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne masz paznokcie, ja korzystam z tej odżywki z eveline:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Super artykuł :) ja korzystam z odżywki eveline i dzięki niej oraz suplementacji reanimowałam swoje paznokcie:)
    Korzystam też z różnych domowych sposobów, cytryna działa rewelacyjnie, tu jest kilka fajnych porad :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za wszystkie komentarze !
Dzięki nim mam więcej chęci do działania :D

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.