środa, 20 stycznia 2016

The fight against ... winter !

Jak zwykle, przychodzę do was z postem tematycznym, ażeby to notka nie była bezwartościowa :)

Większość was, która właśnie siedzi przed komputerem, telefonem czy tabletem, ma od 13 do 16 lat. Jest to wiek, kiedy każdy z nas poznaje siebie i swoje otoczenie. Jest to wiek nastoletni, związany z buntem, łamaniem zasad, sprzeciwianiem się rodzicom. 
Większość, aczkolwiek nie wszyscy, próbują nowych rzeczy - zwykle zakazanych. Mówię tutaj o popularnych używkach, typu alkohol, papierosy, dopalacze i narkotyki. Szczerze mówiąc, sama nie mam nic przeciwko spróbowaniu, zaznaczam spróbowaniu. Nastolatkowie chcą się bawić i spotykać się ze znajomymi - taki już wiek. Oczywiście, najlepiej byłoby, gdyby każdy z nas świetnie bawił się bez używek. Niestety, trzeba spojrzeć prawdzie w oczy i stwierdzić - używki stały się na tyle popularne wśród młodzieży, że styczność z nimi miał co trzeci nastolatek. Problem zaczyna się, kiedy osoba, nastolatek zaczyna tracić granice "używki, a normalne życie". Narkotyki, alkohol - zaczynają go dosłownie wciągać. Może z początku bardzo lubiany, wesoły chłopak, który zasiadał przy piwku i meczu z kolegami, stoczył się do tego stopnia, że pije wódę za blokiem. Stał się zwykłym pijakiem, który stoczył się dla napoju. Jego koledzy od "piwa" skończą studia, nie zainteresują się nim, a on skończy jako bezdomny. Tak miała zakończyć się zabawa ? 
Wszystko jest dla ludzi, ale wykorzystywane z umiarem. Jeżeli robisz takie rzeczy dla zwykłego szpanu, nie jest to wcale fajne. Jeżeli robisz to z ciekawości, dla frajdy i zabawy - no okej, twój wybór. Kiedy zaczynasz robić to notorycznie, znajomi będą cię mieli dość, bo oni robią to dla zabawy, a nie po to, by skosztować ulubionego napoju i co gorsza, się upić. Wszystko, w zbyt dużych ilościach, zawsze da negatywny efekt. 

Notoryczne palenie ? = rak płuc i nie tylko ...
Notoryczne spożywanie alkoholu i innych używek, typu narkotyki, dopalacze ? = problemy z koncentracją, zapamiętywaniem, również rak i wiele, wiele innych chorób.

Ja osobiście, od zawsze byłam przeciwnikiem palenia. Alkohol, pity od czasu do czasu, nie jest niczym bardzo groźnym i raz, na jakiś czas nie uzależni. Uważam natomiast, iż papierosy są o 1000 razy gorsze, niż piwko, czy inny trunek. Przede wszystkim - nienawidzę zapachu papierosa. Jest wszędzie, dusi, trudno się go pozbyć. Papierosy tróją płuca i według mnie, bardziej uzależniają i są także "pieniężną studnią bez dna". Dwie paczki dziennie ? Około 26 zł wydawanych na truciznę. Dodatkowo, ciągłe myślenie - chce zapalić, muszę zapalić. Warto ? Według mnie, nie ! 

W ogóle, jeżeli chodzi o używki - nie warto tracić na nie pieniędzy, bo wydajemy sporą sumę na coś, co tak naprawdę nas zabija, a przynajmniej w jakimś stopniu zabiera zdrowie - czy używane raz, na jakiś czas, czy codziennie. 
Na temat narkotyków wypowiedzieć się nie mogę, gdyż nigdy nie miałam z nimi do czynienia. Wiem jedno - trują nasz mózg. Chcesz mieć problemy z nauką ? Proszę bardzo, ale ty jesteś odpowiedzialny za swoją przyszłość. Wykształcisz się, czy poświecisz życie wódce i narkotykom ? 
Przykre jest też to, że bardzo duża ilość młodych ludzi trafia na odwyk. Plusem jest, że przynajmniej "ogarnęli się" i chcą wyjść z uzależnienia. 

Jeżeli chcesz sięgnąć po używki, nikt cie nie powstrzyma, ale pamiętaj RÓB TO Z GŁOWĄ i nie daj się uzależnieniu. 
TY JESTEŚ PANEM SWOJEGO LOSU ...

Dużo by tu jeszcze pisać, ale myślę co nieco na ten temat się wypowiedziałam :) Zapraszam was teraz na drugą, zimową sesje: 
















Bluzka/sweter |znaleziona w lumpie Benetton Class|   Spodnie z wysokim stanem |H&M|   Buty |CCC|


Zapraszam do pozostałych postów:

21 komentarzy :

  1. Ja nie próbowałam tego typu rzeczy i dobrze wiem że nie ma to sensu. Ciekawa stylizacja, nie zmarzłaś na zdjęciach? :)
    m-artyna.blogspot.com-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zmarzłam i to bardzo - hehe
      Ale czego się dla bloga nie robi ;)

      Usuń
  2. Ja nie próbowałam używek ale w moim gimnazjum uczniowie z 2gim. już zaczynają używek. śliczne zdjęcia :D
    http://life-patuu.blogspot.com/2016/01/zima-trwa-nadal-mini-konkurs.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz świetny styl i zdjęcia!:)
    http://majnmajn.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne zdjęcia *.*
    www.dreamlookbyi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy post, dodatkowo piękne zdjęcia, fantastyczna stylizacja, aż chce się tu zaglądać :)
    http://hated-the-rainx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Genialne spodnie :) Nie zmarzłaś? :)
    Pozdrawiam serdecznie, mój blog/KLIK :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Smutne, że niektórzy psuje sobie życie i to praktycznie na własne życzenie. Ja również nie mam nic do używek, ani osób spożywających je, ale do wszystkiego trzeba mieć umiar.
    Świetne zdjęcia

    http://zaliamoon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ładne włosy :)
    Co do treści, u nas w szkole zdarzało się, że gimnazjaliści nawet na stołówce przy przedszkolakach/dzieciach z 1-3 podstawówki potrafili zapalić "trawkę". Nienawidzę wszelkiego rodzaju używek, izoluję się od ludzi korzystających z takiej formy "rozrywki".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://hellokitycool-top-model.blogspot.com Przy okazji, zapraszam :)

      Usuń
  9. bardzo ładny ten golf, wydaje mi się, że notki nietematyczne też są w jakiś sposób wartościowe ;)
    http://tylkomnie-czytaj.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Walczę z paleniem u mojego męża.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja mam 15 lat, chodzę do 2. gimnazjum. Niektórzy owszem, już w tym wieku buntu sięgają po używki i te sprawy. Ja nie mogę zrozumieć po co to człowiekowi. Rozumiem, że wszystko jest dla ludzi, ale dla LUDZI, a niekiedy po przedawkowaniu tych środków ludzie nie zachowują się jak ludzie...
    http://moje-idee.blogspot.com/ Zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Super sweter!!

    http://www.kajvx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. W młodym wieku można pokazać brzuszek :) fajnie

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne zdjęcia ze sesji! <3
    Suuuper! ^^
    Ciekawe wpisy! ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. przeciwko alkoholowi nic nie mam. sama czasem coś wypiję, kiedy jest jakaś impreza. fajki - złooo. nienawidzę zapachu i przynajmniej jestem pewna, że nigdy przenigdy nie zapalę! a co do dopalaczy i narkotyków uważam, że tego nikt nie powinien nawet próbować :)
    jamaicantrip97.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  16. super masz figure i te spodnie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. zamarzłabym na tych zdjęciach, szczególnie jeśli u Ciebie jest tak zimno jak u mnie. ;)
    co do używek, to się zgadzam, że każdy ma swój mózg i jest odpowiedzialny za siebie, jak chce, niech próbuje. gorzej, gdy ktoś nie umie sobie poradzić z tym, że zaczął i nie potrafi skończyć. ;) a osobiście sama tylko czasem przy okazji piję alkohol, bo stara jestem i mogę. ;)
    pozdrawiam.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ładne zdjęcia u mnie niestety nie ma jeszcze tak dużego śniegu :(
    http://glessfashion.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajnie napisane. Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za wszystkie komentarze !
Dzięki nim mam więcej chęci do działania :D

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.